vrijdag 1 juni 2012

Drukke week.

Tjonge jonge, het was een drukke maar gezellige week. maandag werd Julia 4 jaar! Het was schitterend weer, en wat was het een gezellige dag. We hebben heerlijk de hele dag buiten doorgebracht met al het bezoek.
Julia is enorm verwend met mooie kadootjes, ik had een taart voor haar gemaakt, die wonder boven wonder, ondanks het warme weer zeer goed was gelukt. Het marsepein viel er zowat omheen bij het bekleden. Ze wilde een Dora-taart. Jak, Dora, daar heb ik niet zo veel mee, maar ja, als Julia dat wil.... Dus ik had een kleurplaat opgezocht en het plaatje gepuzzeld. Hij was erg leuk geworden, al zeg ik het zelf, en mega-strak! Let op, de bloemetjes in Dora's hand heb ik gemaakt met mijn nieuwe malletje, die ik had gemaakt met de silli plastique. De mal werkt als een speer, het marsepein laat zo los! Ook Annabel en Nora konden er goed mee overweg. Inmiddels heb ik nog wat meer besteld, met cabochons die ik kan gebruiken om mallen te maken. Leuk hoor...


Ik heb de taart wel in de koelkast bewaard, ik was bang dat ie bijna weg zou lopen met dat warme weer. Julia had echt een topdag, en wij ook.
De volgende dag moest ze naar school, ze was wel erg moe, maar alles ging goed.
Ik denk wel dat het fijn is als het straks weekend is, kan ze even op adem komen.
Sander zit op Curacao voor zijn werk, die komt woensdag pas weer thuis dus het was heel fijn dat mijn ouders zijn gebleven om Julia op te vangen op mijn werkdagen. Helaas gingen ze vanmorgen weer naar huis. Ik blijf het altijd akelig vinden als ze weer weg gaan, maar het is niet anders helaas.. Over 3 weken ga ik weer die kant op dus dat scheelt. We hebben het altijd zo gezellig samen, als mijn ouders hier zijn. De tijd is altijd te kort en de dagen vliegen om. We willen tuinieren, handwerken, shoppen, met de kids bezig zijn, kletsen etc. En nu zijn ze weer op weg naar Limburg. De afstand went nooit voor mij. Bah, woonden ze nog maar om de hoek....
Het zal een stil weekend worden, nu Sander ook nog weg is, maar vanavond gaat Annabel bij haar vriendin logeren, ze hebben een feestje, dus ik maak het vanavond gezellig met Nora. gaan we lekker samen de finale van 'de schat van de oranje' kijken. Dat vindt ze erg leuk, ik ook, moet ik bekennen. Het is jammer dat Mark er uit is, daar keken ik en de meiden graag naar, haha, wat een mooie man is dat. (Grappig om te merken dat de meiden dat ook op gaan merken, ze kwamen er zelf mee dat hij wel een mooi lichaam heeft, met een mooi wasbordje, en ook nog slim, en knap... tja, mama had dat allang gezien natuurlijk, hhm, geen straf voor het oog, zeg maar..)
Op handwerkgebied ligt het al weken stil. Dat schiet ook niet echt op. Maar dat komt wel weer. De tuin is schitterend, de nieuwe tuinset bevalt enorm goed, we hebben vorige week heerlijk gebarbequed, en alles paste gewoon op tafel! Fijn hoor. Die andere was echt te klein (buiten dat ie niet lekker zat en onooglijk was...)
Miischien het weekend maar weer eens wat haken en/of breien. Heb zo veel ideeën en dingen om nog af te maken. Poeh, kom tijd te kort. Maar nu, met Julia elke dag op school, moet ik wel tijd kunnen vinden/maken. Ik zal mijn kleine hompie wel missen om me heen, het was zo gezellig met haar....... weer een fase afgesloten. Allemaal naar school nu, over anderhalf jaar Bel naar de middelbare school, moeten ons gaan bezighouden met het voortgezet onderwijs, de schoolkeuze etc. Een jaar daarna komt Nora ook...... Echt, het is cliché, maar wat vliegt de tijd. Voor mijn gevoel ben ik net moeder, maar ik heb al bijna 2 pubers! Oke, Noor is nog maar 9, maar gaat al wel naar groep 7, dus dat gaat voor mijn gevoel al sneller, en het lijkt wel of haar ontwikkeling ook sneller gaat, maar misschien is dat suggestie? Ach, ik laat het allemaal maar komen zoals het komt. We houden het toch niet tegen.