woensdag 23 mei 2012

Weer thuis.

Vannacht om 01.30 uur ben ik weer geland op Nederlandse bodem. 6 dagen in Mazarron (onder Cartagena) geweest, en nu weer thuis met het gevoel dat ik 6 weken weg ben geweest! Wat hebben we genoten, ik en mijn 3 lieve vriendinnen. Het was van begin tot eind geweldig. We hebben gekletst, gelachen, gelachen en nog meer gelachen. Heerlijk! Helemaal opgeladen voel ik me, we hadden schitterend weer, eten op terrasjes, sangria drinken (oh, lekker....) en enorm veel lol. Alles is volstrekt perfect gelopen eigenlijk; het regelen van de huurauto leek bijna te mislukken, maar is toch goed gegaan. (niemand had een creditcard, ja op naam van man, dus dat schiet niet op...). We zijn niet verdwaald, reden in 1 keer naar ons huisje. Dit huisje was geweldig, met een prachtige tuin met palmbomen en een niervormig zwembad. Oke, na een half uur zonnen waren we allen verbrand (wel ingesmeerd, maar wat slordig op de randjes geweest dus die deden wat pijn.) Het klimaat, het eten, de mensen (oke, klein , maar erg aardig haha!) en de omgeving was meer dan we hadden verwacht.
En het was hartstikke fijn om te merken dat we alles zelf konden regelen, zonder mannen. Laten we eerlijk wezen, die laten we meestal dingen regelen, de weg uitzoeken of bbq-en. Nou, zelfs bbq-en ging ons als een speer af! La chicka's rule! (een serveerster noemde ons steeds la chicka's, het klonk in ieder geval erg lief.)
1 ober hebben we moeten leren dat 'dank je del' niet correct nederlands is. Na enkele keren oefenen en uitleggen wat hij eigenlijk zei, heeft hij het niet meer fout gedaan. Of hij bedoelde iets niet zo aardigs naar ons? Maar dat zal wel niet, toch? Wij hebben er in ieder geval smakelijk om kunnen lachen en bijna de hele week dank je del gezegd, ipv dank je wel. En zo nog meer van dat soort grappen.... je moest er waarschijnlijk bij zijn geweest, maar we hebben in ieder geval een half nieuw woordenboek uitgevonden samen!
Ook het 'paard kopen' van mijn broer kwam voorbij, waarbij Ank over een ongekend talent bleek te beschikken en Mariën dit meerdere keren heeft moeten ontgelden. (ook van mij, moet ik bekennen).
Het fenomeen 'paard kopen' is eigenlijk moeilijk uit te leggen. Het komt bij mijn broer vandaan, ik weet niet waar hij het van heeft, maar de bedoeling is, dat je iemand die niets in de gaten heeft, besluipt en enorm laat schrikken door 'paard kopen' in het oor te schreeuwen. Mijn moeder is hier meestal het slachtoffer van haha, maar nu ten minste niet meer alleen! Ik deed het in de supermarkt bij Mariën, waarbij het personeel er niets van snapte, maar het erg grappig vond. Het arme kind schrok zich echt lam en barstte bijna in huilen uit van de schrik. Of wilde gaan slaan. (dat was wel terecht geweest...). Tja, richting de 40, maar 6 dagen op puberniveau leven is af en toe heerlijk.

En na 6 dagen was het meer dan heerlijk om weer thuis te komen. Sander kwam naar beneden vannacht, net als Noortje, Annabel was ook even wakker en Julia kwam tegen de ochtend met een enorme duik in mijn bed en liet me niet meer los. Vanmorgen bleef ze zeggen hoe ze me gemist had. Net als de anderen. Sander had het hele huis schoon en op orde, alle was was aan kant dus ook dat was heerlijk thuiskomen.
Echt, ik heb zo genoten.........
De kadootjes voor de meiden vielen erg in de smaak. Een klaphorloge voor Annabel en Nora, leren armbandjes en kleine oorringetjes. Voor Julia had ik haarspeldjes en een Spaanse jurk, met een mooie kam voor in haar haren.

Ook Sander en de meiden hebben zich heerlijk vermaakt en leuke dingen gedaan. Bij een optreden van een vriend geweest, in Hoogkarspel op de kermis. Annabel gooide 2 euro in een grijparm, mocht 5 keer graaien en pakte 3 knuffels. Haha, heb ik ook meestal. Blijkbaar hebben we daar toch talent voor of zo... Julia mocht touwtje trekken en koos een gitaartje, waarmee ze voor het podium oom Martijn heeft nagedaan, geloof ik. Ze zijn bij de andere mannen op de camping geweest, die gedurende onze afwezigheid gingen kamperen met de kinderen. Lekker bootje gevaren en gebbq-ed. Kortom, topweek voor allen, maar nu weer blij dat we weer compleet zijn!
Vanavond maar vroeg naar bed, morgen weer werken en daarna Juul haar verjaardag voorbereiden.....