woensdag 9 mei 2012

Wat vliegt de tijd..

Julia is vandaag voor het eerst naar school. Oefenen. Eind mei wordt ze 4, dus ze mag eerst 5 ochtenden oefenen. Ze is er erg aan toe, inmiddels. (meer dan mama geloof ik..) Ze heeft lekker geslapen vannacht, was vanmorgen totaal niet nerveus, at rustig, trok sokken aan, alles op zijn dooie gemakkie, zogezegd. Lekker naar school gelopen, mevrouw had het erg naar haar zin. In de klas was ze een beetje verlegen, want deze juf kende ze nog niet. De andere wel, maar ze zat al snel lekker op haar stoeltje, vroeg aan juf waar de wc is voor als ze moet plassen, en ze vertelde juf dat ze zelf haar billen gaat afvegen als ze heeft gepoept... Ik ben haar dat aan het leren aangezien de juffen op school dit niet doen natuurlijk, en aangezien mijn andere kinderen dit oplosten door gewoon niet te poepen op school maar Julia een iets regelmatiger en frequenter patroon heeft, zogezegd, moeten we dit maar goed aanpakken. Haha juf kon er wel om lachen!

 Bij papa aan de hand.
 Even kijken hoe dat gaat in de gang!
Eerst een beetje verlegen.
 Overigens in haar nieuwe vestje! Ik denk wel dat ik er even touwtjes aan maak, dan zakt hij minder snel van haar schouders.
Maar al snel vond ze het wel leuk.

Oh wat vliegt de tijd dan toch, zo zit ze nog in je buik, ongerust over het wel of niet aanwezig zijn van een anus, schrikbeelden over stoma's en operaties bij mijn kleine hummel, cystes in de eierstokken etc. (wat achteraf gelukkig niets was, slechts een ovariumcyste door de hormonen, trok later weer weg...) hebben we de laatste weken van de zwangerschap erg in spanning gezeten. En oh wat waren we opgelucht en blij toen ze in het vruchtwater had gepoept! Ze kon poepen! We zijn nog nooit zo blij geweest met poep als toen.....
En nu is ze al weer bijna 4, en is ze voor het eerst naar school! Ze was er wel aan toe hoor, ik hoop alleen niet dat het tegenvalt voor haar, aangezien ze heeft bedacht dat ze meteen gaat leren lezen en schrijven. Dit gaat natuurlijk nog even duren, pas in groep 3 is het zover. Maar ik denk dat ze zich wel vermaakt met spelen en alle nieuwe dingen en kinderen.....
Maar wat ben ik trots op mijn meisje, zo groot en stoer al weer!