dinsdag 15 mei 2012

Traktaties

Aangezien ik donderdagochtend naar Spanje ga en ik pas volgende week dinsdagnacht terug kom, heb ik de traktaties voor Julia al gemaakt. Volgende week donderdag en vrijdag zal ze trakteren op  het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal.
Dat betekent dus dubbelop..... Met de hulp van Julia hebben we weer wat verzonnen. Het zijn niet mijn ideeën, moet ik toegeven, maar heerlijk gejat van internet.
Voor de peuterspeelzaal tasjes met haar foto. (van de site van party-gifts, erg leuke dingen hebben ze, om te maken. Ik heb voor de tasjes fotopapier gebruikt, de randjes ingesneden met een mesje zodat ze goed vouwen en Julia heeft geholpen met vouwen en lijmen.)
Op de achterkant staat de tekst 'hoera Julia 4' .

Voor het kinderdagverblijf hebben we vlinders gemaakt van belleblaas, met een zakje koekjes achterop geplakt.

Alleen nog wat voor de juffen en klaar is het.

Verder heb ik vorig jaar eens een keer bij sillicreations een doosje silli besteld. Dit is spul om zelf mallen te maken. Het bestaat uit 2 componenten die je moet kneden (gelijke delen) en dan heb je 10 minuten om het te verwerken. Erg leuk spul, waarvan ik nog een beste hoeveelheid had liggen dus ik dacht gisteren om het maar op te maken. Ik was overigens verbaasd dat het na zo lange tijd nog niet was uitgedroogd of hard geworden! Op hun site staat duidelijk beschreven hoe je het moet gebruiken. Ik heb allerlei kleine dingetjes gemaakt, strikje, hartje, bloemetjes etc. Mischien leuk om met marsepein versieringen te maken, of met fimoklei. Ik dacht aan bedeltjes voor armbandjes of oorbellen of zo. Ook heb ik 2 mallen gemaakt met legoblokjes. Misschien maak ik voor Julia wel een verjaardagstaart van Lego friends, wat ze zo leuk vindt. En dan cupcakes en de taart versieren met legoblokjes van marsepein. Ze zijn erg goed gelukt, tot en met het lego-logo in de nopjes! Dit spul werkt echt super. je moet het een paar uur laten drogen en daarna nog afbakken in de oven en je krijgt perfecte silliconenmallen die veilig te gebruiken zijn voor voedingsmiddelen.
Leuk hoor.




 De lego-mal is niet zo mooi geworden, met dat randje, maar hij werkt wel als een speer, zie het roze marsepeinblokje.

Hier een klein knoopje, waarbij je het reliëf goed kunt zien en hoe dat afdrukt in de marsepein. Als je de gaatjes door zou prikken zou je perfecte knoopjes hebben, van bijvoorbeeld fimoklei.

Verder moet ik nog heel veel doen voor Spanje, morgen moet ik werken, ik werd vanochtend panisch wakker dat ik mijn paspoort was vergeten en het vliegtuig in moest, hoezo er mee bezig zijn? Ik heb er erg veel zin in maar zie er een beetje tegenop om 6 dagen zonder mijn gezin te zijn. Toch wel lang hoor! Vooral Julia hangt nogal aan mij en is nooit langer dan 1 of 2 dagen zonder mij geweest. Poeh... Maar daar probeer ik gewoon niet aan te denken. Het is daar mooi weer, we hebben een huisje met zwembad, 4 dames, geen kinderen, alle tijd aan onszelf... kortom.. gewoon genieten! Ik ben wel bang dat ik het op zondag al gehad heb en dan graag naar huis wil.... maar  misschien ook wel niet? Ik denk dat het wel goed is om gewoon eens even een paar dagen aan alleen onszelf te denken, zonder altijd eerst met kinderen, huis of werk bezig te zijn. En niet alleen voor mij, ook mijn lieve vriendinnen kunnen dit wel gebruiken denk ik, en verdienen dit ook.
En ach, des te meer waardeer ik mijn gezin weer, na 6 dagen, en zij mij misschien ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen