woensdag 16 mei 2012

Past het of niet?

Tjonge jonge, het is een heel gedoe voor je je tas gepakt hebt voor 6 dagen Spanje! We hadden besloten dat we alleen handbagage meenemen, dat houdt in dat je 10 kilo mee mag nemen, met een afmeting van 25x35x55 cm. Lijkt heel wat toch?
Echter, een handtas mag niet mee als je al een tas hebt, dus wat dan? Eerst dachten we van wel, maar ik had het nog eens nagezocht en het bleek dus niet te mogen. Mijn vriendin had dit op hetzelfde moment bedacht. Het koffer (de koffer?) die ik mee zou nemen (met de juiste afmetingen) weegt leeg al 3 kilo. Dit schiet niet op. Maar ik had zo weinig mee dat ik alsnog van de weekendtas afstapte en dus toch die koffer mee wilde. Inclusief handtas eringepropt en tablet (daar staan nl 160 boeken op, handig!) kwam ik ineens boven de 10 kilo. grmmbbl, dus nu toch maar de weekendtas, met handtas, maar dit was gedoe dus nu toch de weekendtas zonder handtas, met mijn gehaakte tas los erin zodat ik daar wel een tas heb.... Kortom, typisch vrouwengedoe en Sander lacht zich een kriek hier... Nu moet je niet denken dat dit bij mijn vriendin anders is  overigens, die is van het koffer af, toch een weekendtas, handtas eringepropt en 2 jassen over elkaar zodat ze haar knip en paspoort kwijt kan etc. Van de andere 2 dames heb ik niets gehoord dus blijkbaar lukt het hun wel zonder problemen. Ben benieuwd of Meu nog boeken mee heeft....
Het valt niet mee, vrouwzijn.... Ik zit nu achter een wijntje en heb besloten niet meer aan  koffer/tas of kleding te denken! Ik heb de tas met mijn centimeter 6 keer nagemeten, het houdt op hoor!
Daar zijn winkels, ik heb de credit card, bankpasje, bikini, ondergoed en tablet-pc dus wat kan mij gebeuren?
Ik vind het vreselijk om mijn gezin 6 dagen niet te zien, had dit nooit bedacht dat ik het zo erg zou vinden, maar ik ga lekker toch.... laat het los Suus! Volgende week is het weer leuk bij elkaar te zijn. (wens me succes.... oh wat zal ik ze missen!)
Dus hier even een weekje stilte ivm afwezigheid en geen wifi daar hebben, dus tot volgende week.
Wish me luck!