maandag 23 april 2012

Bijna!

8999 keer bekeken, zie ik net! Wie zal de 9000ste zijn?
Ik ben vorig jaar maart met dit blog begonnen om familie en zo op de hoogte te houden van mijn gefreubel, maar ik had nooit bedacht dat er meerdere mensen interesse zouden hebben. Erg leuk dat ik blijkbaar word gelezen. Alle mensen die belangstelling voor mij en mijn belevenissen hebben dank daar voor!
Vanavond heeft Nora een optreden van de muziekschool, samen met haar gitaar. Erg spannend hoor. Ze vindt het zelf ook erg spannend. Ze mocht samen met 2 jongetjes uit haar groep, maar 1 kan niet en de ander is gestopt, dus ze staat er alleen voor. Ik zal proberen foto's te maken of wat te filmen. Helemaal leuk hoor! Ze kon in september nog helemaal niets met de gitaar en nu hoor je ineens liedjes. Zo grappig, 'love me tender' en 'Loch Lomond' en nog meer van dat soort standaard liedjes. Waarvan zij dan weer vrbaasd is dat ik die ken, haha. (hoezo worden we oud?) Volgend jaar gaan ze leren akkoorden te spelen, nu blijft het nog gewoon bij 'getokkel' zeg maar. (Wat ik al heel knap vind overigens, daar ik vroeger toch echt wel een instrument wilde spelen maar 2 jaar blokfluitles dus echt niet zag zitten, dus helemaal niets kan op dat gebied.) Ze gaat ineens met sprongen vooruit en dat is heel fijn om te zien. Dat houdt het voor haar ook leuk om door te gaan. Volgens de leraar heeft ze er wel gevoel voor. En haar goede geheugen helpt ook wel mee natuurlijk, ze herkent noten gewoon heel snel en onthoudt het allemaal heel goed.
En het zal zeker helpen dat zij ook echt trouw iedere dag oefent, zonder daarover te zeuren of dat wij moeten dwingen. Knap vind ik dat van een meisje van net 9, niet?
Ik ben benieuwd vanavond!(en ook zelf een klein beetje nerveus, moet ik bekennen...) Later hierover meer.

Oh ja, van de sprei zijn inmiddels iets van 54 granny's af. Rustig aan haken we gestaag door. Ik kan niet wachten tot volgende week, lekker de hele week keuvelen en handwerken. Ik hoop dat ik alles in de auto krijg.... (Sander weet nog niet wat ik allemaal aan handwerkmeuk mee wil nemen.... zal het hem vrijdag pas vertellen denk ik...) Nou ja, ik hoef in ieder geval geen hond meer tussen de benen, dus een grote tas met wol kan sowieso mee. (Ik bedoel het niet oneerbiedig over Puckie hoor, maar elk nadeel heb zijn voordeel, zullen we maar zeggen...)