zondag 18 maart 2012

Nog wat kleine geitjes

Julia is weer opgeknapt, Annabel mag mobiliseren op geleide van de pijn, wat zo veel betekent dat ze niet mag sporten de komende 4 weken, dus ook geen paardrijden helaas, en dat ze zelf verder moet kijken wat ze met haar arm kan, hoe het voelt, wat oefeningen doen en zelf kijken of ze in de sling blijft of er uit gaat. Net wat het prettigst voelt en wat het minste pijn doet. De pijn wordt gelukkig wel steeds beter, steeds minder pijnstillers nodig maar het heeft tijd nodig voor het echt volledig genezen is. Ze wordt wel steeds handiger met de sling om. Ze had vrijdag een discofeestje en de limbo dansen lukt best met je arm in een sling. En ach, echt meedoen aan de danswedstrijd dat lukte niet, maar dat vond ze niet zo erg geloof ik........
Ik vond op een site een erg leuk patroontje voor kleine tasjes, voor bijvoorbeeld je mobiel of mp4-speler, dus ik heb gisteren dit patroon even uitgeprobeerd.

Erg makkelijk om te maken, erg leuk effect en ideaal om kleine restjes op te maken. Ik vind het zo knap dat anderen ogenschijnlijk moeiteloos de meest geweldige patronen bedenken. Ik vind het niet moeilijk om patronen te volgen, daar kom ik meestal wel uit, ook in Duits of Engels, maar echt zelf zoiets bedenken....... en dan ook nog uitwerken, opschrijven, met foto's en al.... diep respect hoor voor deze mensen. De schamele patroontjes die ik zelf bedacht zijn zo simpel dat iedereen dat wel kan. Maar wie weet, misschien moeten we gewoon eens wat meer uitproberen en freubelen en lukt me dat ooit ook wel.....
Verder hebben we een redelijk normaal weekend, kinders hebben partijtjes en feestjes en wij rommelen daar wat omheen. Helaas blijft het beloofde mooie weer uit, het regent hier vandaag. Maar de tuin ziet er geweldig uit, hij is zo praktisch en zo overzichtelijk dat we nu al zomerklaar zijn. Heerlijk hoor, ben er echt zo blij mee als ik naar buiten kijk... Het kostte veel geld, maar ik ben blij dat we geen consessies hebben gedaan en alles hebben gedaan precies zoals we wilden. Misschien ooit nog een nieuwe tuintafel met stoelen, maar dat komt nog wel... Vooralsnog geniet ik nu in maart al, dus laat het voorjaar en de zomer maar komen!
Het is nu nog kaal natuurlijk, alle nieuwe planten moeten nog hoogte krijgen, maar zoals je kunt zien linksonderaan, doet de klimhortensia goed haar best!De Amberboom zit ook vol knop dus ik heb goede hoop. En voorlopig leuken we het op met mooie hangbakken en viooltjes hier en daar in potten. De vensterbank staat vol met zaaigoed, tomaten, aardbeien, zonnebloemen etc. dus daar kunnen we straks ook veel mee.
Heerlijk vind ik dat, om zaadjes te planten en die vervolgens uit te zien komen. Iedere keer weer een wonder dat je een klein pitje in de grond stopt, en dat dit een mooi plantje gaat worden. (hoop ik ten minste) en hopelijk kunnen we later dit jaar heerlijke tomaatjes uit de tuin eten.