dinsdag 20 maart 2012

Goede vangst

Toen Juul vanochtend naar de peuterspeelzaal was, ben ik lekker in mijn eentje naar de kringloopwinkel geweest. En daar vond ik precies wat ik zocht!
Mooie stevige glazen potten/vazen om jasjes omheen te maken.
Ze zijn puntgaaf, geen randje af of butsje erin, en ze kostten slechts 1,20 euro per stuk! Kijk, daar word je blij van. Ze zijn lekker stevig van formaat, zo'n 13 cm in doorsnee. Leuk voor plantjes, rommeltjes of bijvoorbeeld paaseitjes.
Tevens trof ik een grote bak gesorteerde ministeck, inclusief opbergdoos, 4 boekjes en 13 onderplaten in verschillende formaten, voor slechts 3,50 euro. Thuis lekker schoongemaakt en dit kunnen we bij de rest van de ministeck doen. Dat is toch geen geld? Mazzel dat ik er zo vroeg was en dat die doos er nog stond!

Wat je noemt een goede vangst niet?
Ik ben met rode katoen aan het jasje voor de pot begonnen, later meer foto's hier van. Een leuk patroon in reliefstokjes waardoor je een dambordeffect krijgt. Erg grappig. Had hem bijna af maar hij was iets te ruim, dus ben overnieuw begonnen.

Later op de ochtend werd ik door kind vanaf school gebeld, dat op miraculeuze wijze haar schoen op het dak van de school was beland. Ze maakte zomaar een rare beweging. (lijkt mij heel raar, ik vermoed eerder een soort van; kijk wat leuk, als ik schop gaat mijn schoen uit) dus of ik even schoenen kon brengen naar school. Afijn, gelukkig had ze het paar schoenen wel 2 hele keren aan gehad, dus tja, dan kunnen ze wel weg.... (sarcasme...) Lekker dan weer. Ik vertik het toch echt weer nieuwe te kopen hoor, mooie platte ballerina's voor bij haar feestjurk maar ook leuk onder een broek. De soepkip.
7 jaar lang was ik streng, mochten ze niet met teenslippers naar school (kleutertjes, buitenspelen, met dus deze reden, zie je het gebeuren?) en dan zijn ze 11 en dan denk je dus dat een ballerinaschoentje wel kan, nee dus.
Zo balen dan weer.... en zo onnodig....
Nou ja, over 10 jaar kunnen we er om lachen neem ik aan. De grootste straf is dan toch dat het haar nieuwe lievelingsschoenen waren, en die heeft ze dus niet meer. lekker puh, fijn op de dikke uggs naar school komende zomer, of met dikke grote gympen. Als het maar geen teenslippers zijn!
Ik haak maar lekker verder.......... en probeer me niet druk te maken...zucht.