woensdag 21 maart 2012

De eerste is af

Het eerste vaasje/bakje is af. Het was even wennen aan het patroon, want je maakt stokjes niet in de 'vt-jes' bovenop, maar om het onderliggende stokje heen. Door afwisselend van voren in te steken en van achteren, krijg je dit dambord-effect. Ik vind het erg geslaagd, al zeg ik het zelf. Ik had katoen met haaknaald 4,5, dus na een toer of 9, (60 steken per toer) was ik al klaar.










Ik vind het heerlijk om dit soort kleine overzichtelijke projectjes te maken, die ook lekker snel af zijn. De andere pot wil ik graag een gebreid kabeljasje geven.
 De patronen vond ik in deze Filati Home, een prachtig tijdschrift met veel brei- en haakideeën voor het huis. (En nog veel meer accessoires, zoals tassen, knuffels, dekens, kussens etc.)

Overigens vond ik het dambord-effect aan de binnenkant mooier dan de 'goede' kant, dus ik heb hem binnenste buiten gedraaid.