zondag 19 februari 2012

Toch lief...

we hadden onze 31 jaar oude caravan verkocht, aan een hele aardige Bulgaarse man. Hij was erg in zijn nopjes met de caravan en na enig moeilijk gedoe hebben ze de caravan over kunnen schrijven op zijn naam. Hij wil deze meenemen naar Bulgarije, dus dat was wat geregel voor hem. Uiteindelijk is Sander 3 keer met de beste man (en zijn kornuiten) naar postkantoor en RDW etc geweest, waar achteraf bleek dat alles natuurlijk zo geregeld had kunnen worden. Ik zal de details besparen, maar het ging zoals veel bij ons niet zonder slag of stoot.
Mannen staan hier keurig ingeschreven bij de gemeente, hebben alle benodigde papieren dus dat was geen probleem. Nu hadden we bij de koop al een grote fles huisgestookte rakia (?)  gehad. Ik weet niet waar het naar smaakt, maar het ruikt sterk, dus ik denk dat we het bestek kunnen desinfecteren, wonden kunnen ontsmetten of ons een delirium zuipen. Net belde deze enorm aardige man, (na ruim een week)  weer op, dat hij nog wat rakia wilde brengen, inclusief wat zelfgemaakte potten honing voor de kinderen. 1 pot was onderweg stukgegaan, maar de andere was nog goed.
Het was even werken om alles schoon te krijgen, maar 3 petflessen met drank verder en een (overigens zeer lekkere) pot honing, heb ik weer vertrouwen in de goedheid van de aardige medemens.
( Of we hebben de caravan toch echt voor te weinig verkocht......)
Hilarisch, mijn dag is weer goed....... maar ik vind het wel echt reuze aardig van de man, en ik ben blij dat hij zo blij is met ons oude Tabbertje.
Hier even een foto van de oogst.....
Overigens, wie een borrel wil komen halen is welkom. Echter, wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele geleden schade aan lever of slokdarm...