maandag 13 februari 2012

Nieuw projectje

Ik had nog meer restjes wol, en dankzij schone zus gisteren, die een leuk driehoekje zag van een halve granny square, ben ik begonnen aan een omslagdoek. Ach, die heb ik eigenlijk al, maar geen zelfgemaakte, dus die heb ik bij deze gewoon echt nodig......
In paars en wit, wat ik echt een prachtige combinatie vind.
Ik ben begonnen met een ring van 4 lossen, en haakte daarin 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes. Dan ga je terug, en je begint met 3 lossen (eerste stokje), dan weer 2 stokjes, 1 losse, dan een hoekcluster van 3 stokjes en 2 lossen en 3 stokjes, dan eindigen met 3 stokjes etc. Zo wordt je driehoek steeds groter. Dus zoals je een granny square maakt, maar dan in een driehoek.
Geeft een leuk effect. Ik had eerst ook nog roze erbij, maar dat vond ik erg bont worden, dus toch maar enkel paars en wit. Het paars maak ik steeds in 2  toeren en het wit in 1 toer. op haaknaald 4,5, dus dat gaat lekker snel.

Overigens, dank aan moeders, die Julia heeft verteld over de meivakantie, als we met ouders en broer en schoonzus met kinders, op vakantie gaan. We gaan naar Noord Duitsland, naar een huisje met eigen binnenzwembad, bubbelbad en sauna. Dit doen we ieder jaar, voor al zo'n 12e keer, denk ik? Julia heeft er zo veel zin in, dat die vorige week al 3 tasjes had gepakt, haha!
Net vroeg ze hoeveel nachtjes slapen dat nog is, dus ik zeg zo ongeveer 50. Zegt kleine Juul van 3, dat is dus als wij alle 5 al onze 10 vingertjes doen....
Dat is 50, zegt ze! Hoe weet die kleine smurf van 3 dat 5 keer 10 50 is???!!??? Dat ze bijdehand is en pienter, had ik al vermoed haha, maar dit is toch wel slim nietwaar?
Het is een bijzonder kind en dat is het.........
Maar goed, hier een fotootje van de omslagdoek so far ....