maandag 20 februari 2012

Het vordert...

de omslagdoek vordert gestaag:-)  Nog een toer of 4, en dan kan ik de draadjes afhechten en een rand er omheen haken. In welke kleur zal ik dit doen? Ik neig zelf toch wel gewoon naar het donkere paars, voor wat rust. wie een frisse kijk er op heeft, mag zich melden.... sta altijd open voor suggesties.
Zo'n lekker gevoel, weer een boel restjes wol weggewerkt, en bijna het eind in zicht. Dat gevoel om aan iets nieuws te kunnen beginnen is zo lekker. Schone zus had een prachtige slinger gemaakt van hartjes, voor in de nieuwe gang. Erg mooi geworden en heel leuk afgewerkt met lint en knopen. Is misschien ook wel een idee...
En als je wol een eind op is, kunnen we weer schuldgevoelloos nieuwe kopen! Heb er nu al zin in....
Oh, wat is handwerken toch verrukkelijk om te doen:-)  je hebt wat om handen, maakt leuke dingen en je bent van de straat. Ideaal toch? Kan het een ieder aanraden die zich graag nuttig wil voelen. Ik kan e ht enorm gestimuleerd zijn om wat in huis te doen, als ik daarna van mezelf heerlijk mag zitten en handwerken.
ach, ik ben een simpele ziel misschien, maar ik geniet er erg van. Ik hoop dat ik mijn meiden ook een beetje hiervan mee kan geven voor later, net als mijn moeder bij mij deed. Ik zag haar vroeger al uren haken of breien en toen ik rond de 20 was, deden we dit vaak tot diep in de nacht samen (hadden allebei wisseldiensten dus konden ook doordeweeks tot laat bezig zijn) met een heerlijk wijntje erbij, muziekje op en lekker kletsen. Gelukkig hebben we schone zus erbij die ook enorm bezig is met breien en haken, dus dat is nog gezelliger! Heb al erg zin in de meivakantie, als we met zijn allen een hele week bij elkaar zijn en lekker kunnen aanrommelen met zijn drieën!
Want dat is het enige minpunt, moeders woont in Limburg, schone zus in de Betuwe en ik in West-Friesland, dus alles verloopt via computer, skype etc. Dat mis ik wel, dat even bij elkaar aan kunnen wippen, maar ja het is niet anders.