donderdag 9 februari 2012

9 jaar geleden......

9 jaar geleden liep ik met een enorme dikke buik, in volle verwachting en tevens de volle overtuiging dat het kind er nooit meer uit zou komen. Ik was het zooooo zat, had veel klachten en wilde mijn kind zien.
Nu, 9 jaar later, ben ik nog steeds erg blij dat ze er uit is en ben ik erg blij met mijn meisje. Wat is het toch een fijne meid, net als haar zusjes!!
Nora wordt morgen 9 jaar oud, wat vliegt de tijd, wat wordt ze groot en wat staat de tijd haar goed. (En zo zijn er nog meer cliche's te bedenken) Maar  het is toch echt waar. Iedere levensfase waar de kinderen door heen gaan, heeft zijn eigen charme. En ook dit is leuk. Ja, de aankomende puberteit en  als hij gearriveerd is, zullen we deze regelmatig vervloeken, maar toch is het mooi om je kinderen te zien opgroeien en te zien veranderen in steeds zelfstandiger (en eigenwijze) wezens, met steeds meer eigen meningen en een eigen smaak die toch echt soms anders dan die van mij is.
Morgen krijgt ze kadootjes, ze liggen al klaar. En als traktatie op school hebben we push up cakes gemaakt.
Dit zijn houdertjes (net zoals bij push up ijsjes) die je vult met cake, vulling en versiersel. Hier chocoladecake, gewone cake, kwarkcitroenmousse en chocolademousse als vulling, met nougatine en choco-bolletjes ' on top' . Ik heb een doos met kadopapier bekleed, hier gaatjes in geprikt en daar de cakejes in gestoken. Erg lekker, leuk om te maken en leuk om uit te delen.