vrijdag 13 januari 2012

Ziek kind

Hoe is het toch mogelijk, dat als je maar 2 dagen per week werkt, en 1 dag man thuis is bij de kinderen, dat het altijd gebeurt dat de meiden ziek worden op deze ene dag! Gisteren was het weer zo ver, ik werd om kwart voor 4 gebeld dat Julia ziek was. Gelukkig was ik net klaar met de laatste patiënt, dus ik kon vrij snel weg om mijn zieke droppie op te halen. Maar ik vraag me toch steeds af hoe groot de kans is dat ze altijd net op die ene dag ziek worden. Ze zijn echt niet heel erg vaak ziek of zo, of worden het ook niet op een andere dag, maar echt bijna altijd op donderdag. Niet te geloven! Het arme schaap heeft vanmorgen gespuugd en heeft koorts. Ze ligt nu al enkele uren te slapen in mijn bed. Dat ze zelf naar bed wil zegt al genoeg, want Julia wil nooit naar bed, ook niet als ze ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer op en steekt ze de rest niet aan.
Nou ja, ik hoef de komende dagen niet te werken gelukkig, maar ik vraag me toch af hoe anderen dat doen die wel veel werken. Ik werk slechts 12 uur per week, maar zie ook eigenlijk niet hoe ik dit meer moet maken om vooral deze reden.
Maar goed, brand is erger en als het niet iedere week gebeurt mag ik niet klagen toch? Maar statistisch gezien blijft het een boeiend fenomeen.....