zaterdag 31 december 2011

Op de overgang van oud naar nieuw....

Alweer bijna een jaar voorbij; dat doet pijnlijk beseffen hoe snel de tijd gaat, en hoe sneller hij blijft gaan. Waar vroeger een weekend een eeuwigheid leek, knipper je nu met je ogen en het is alweer maandag. Zo is dat ook met een jaar; 36 inmiddels, (voel me nog regelmatig 18, met bijbehorend puberaal gedrag, het enige verschil tegenwoordig is dat mijn puberdochter het niet altijd meer leuk vindt!) en 3 kinderen verder, waaronder 1 tiener, en alweer bijna het jaar 2012. De eeuwwisseling lijkt nog zo kort geleden, toen we met zijn allen, kinderloos, bij dezelfde vrienden feest hadden. Nu zijn we 12 kinderen verder samen!
Hoe dan ook, vanmorgen oliebollen gebakken met vriendinnetje Isabelle. Ze zijn prachtig geworden en heerlijk van smaak, al zeggen we het zelf! Ook de bollen met krenten zijn top. Sander bakt al anderhalve dag brood, voor 21 man, de oliebollenlucht is weggedoucht en de nagels gelakt. Bijna klaar voor weer een topavond met vele dierbare vrienden.
En als ik dan toch sentimenteel doe, (het lijkt wel een goedkope B-film zou man zeggen....) wil ik alle zeer dierbare mensen bedanken voor afgelopen jaar en besef ik me ten zeerste hoeveel fijne mensen ik om me heen heb; Een geweldig lieve man, 3 topkids, hele fijne dierbare vrienden, leuke collega's en buren en een familie en schoonfamilie waar ik enorm blij mee ben! Ik ben dol op mijn schoonzussen en zwager, ben dol op mijn broer en mijn ouders en schoonouders. Ik heb hele lieve ooms en tantes die ik regelmatig zie nu mijn ouders in Limburg wonen (wat ik heerlijk vind! het contact, niet dat mijn ouders ver weg wonen haha!) en die trouw dit blog lezen. Evenals mijn 'ouders' in Zweden (die prachtig wonen maar echt beter in Nederland hadden kunnen blijven voor vele fijne wijnavondjes met diepe gesprekken!).
Kortom, ik ben een dankbaar mens en wens alle lieve mensen en lezers de beste wensen voor 2012.
Veel liefs voor iedereen.
Suzanne