vrijdag 2 december 2011

hieperdepiep!

Ik heb al veel te lang geen nieuwe berichtjes geplaatst, maar was veel te druk met mijn aanwezige moeder hier. We hebben op 2 dagen tijd meer dan 35 kadootjes gekocht (voor kerst bij hun...) en hebben alles ingepakt, inclusief alles voor 5-12, hebben ons tig slagen in de rondte gehandwerkt etc, dus het kwam er even niet van.
Hoe dan ook, vandaag, op mijn verjaardag, kan ik stellen dat ik me in jaren niet zo jarig heb gevoeld. Ik was vrij, man ook, ouders hier, kadootjes van de kinderen (zpagetti en een haakboekje met patronen hiervoor), wat de meiden helemaal zelf hebben uitgezocht en van hun eigen geld hebben betaald. Dat is toch werkelijk om te smelten? (Geweldig dat Annabel wel even moest melden dat het hun volldige zakgeld van deze maand heeft gekost.... ieder 10 euro, dat moest ik wel weten.... haha)
Iedereen is gezond en gelukkig, ik heb een superman en superkinderen, fijne vrienden en familie, kortom, hoe cliché het ook klinkt, ik ben een gelukkig mens. Mijn meisjes hebben gisteren werkelijk geweldig geholpen met taarten bakken, hun surprises voor school waren tijdig af (maandag al!!) dus het was een topweek. Heerlijk met moeders gehandwerkt...
En vanmorgen kwamen vele zeer dierbare vriendinnetjes op de koffie met heerlijke kadootjes voor mijzelf en huis. Het was erg gezellig! Meiden, bedankt allemaal!
Mijn  vader staat erwtensoep voor morgen te maken en is bezig met de nasi voor vanavond, mijn huisje is heerlijk schoon en enorm knus met de haard, dus we genieten intens.
En veel kaartjes, uit Zweden van Jannie en Rienk, (bedankt lieve schatten dat jullie ieder jaar weer aan me denken, kus!), mail van mijn lieve oom en tante Stan en Günther, een E-card van lieve tante May, heel veel facebookberichtjes, telefoontjes van broer en schone zus etc, super!
Maar genoeg lofzang op dit alles (hoe oprecht ik dit ook meen), over tot handwerkzaken;
We maken hier restjes op, wat heeft geleid tot een colsjaal voor Julia, Annabel, May, ik, en nog meer niet nader te noemen mensen daar deze hem nog moeten krijgen.
Hieronder even wat fotootjes van moeders' productiviteit....



Van deze paarse heeft ze er 2 gemaakt, van de rood/oranje bijna 5...
Wij komen door de restjes heen zo! Goed gedaan ma!

Ik schiet al een eind op met haar deken en ik heb mezelf deze week leren breien met een rondbreinaald. Enige leermomentjes hebben we gehad; (wol gedraaid voor ik de cirkel sloot, te veel steken opgezet etc.) maar ik heb de slag te pakken, inclusief het continentaal breien (dus naalden in je hand, niet onder de arm geklemd, en met de draad in je linkerhand, dus je hoeft de draad niet meer om de naald heen te werpen.)
Dit vergt enige oefening en doorzettingsvermogen want het voelt heel raar en onwennig, maar als je de slag te pakken hebt is het heerlijk! veel minder doenerig met je armen, ik krijg geen pijn meer in mijn schouder, en het lijkt best wel op haken eigenlijk. Langzaam aan begint de vaart er ook in te komen. En het wisselen tussen recht en averecht gaat veel handiger en sneller. Het is een kleine beweging met je vinger en je bent klaar voor de averechtse steek. Handig hoor!
Kortom, loeidruk maar reuzegezellig!
Iedereen enorm bedankt!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten