dinsdag 6 december 2011

Dag sinterklaasje....

De Sint is weer naar Spanje, maar ook ons huisje is hij niet voorbij gereden. Drie zakken met kadootjes, voor ieder wat wils..... Oh kom maar eens kijken....!
Julia is (dankzij Barbie) helemaal weg van ballet. Dus een mooie balletpop en een mooi balletpakje voor Juul (met schoentjes) en het kind loopt al enkele dagen in niets anders meer. (Balletpakje vond Sint op zolder, tussen te kleine spullen van Nora, inclusief de schoentjes. haha ook Sint let op de kleintjes..) maar dat mag de pret niet drukken hoor! (en weet Juul veel...)


Annabel kreeg paardenplaymobil en nagellak, waarna nagelstudio Annabel werd geopend en ik er een paar dagen zo bij heb gelopen: ( ook oma en zusjes gingen in de lak, opa en vaders hebben toch maar bedankt, ondanks de vriendelijke uitnodiging.)



En Nora wilde heel graag een kweekset voor vleesetende planten, want ze wil bioloog worden later. (of patholoog-anatoom, maar het idee van in mensen snijden stoot wat af. Ontleden op zich vindt ze super leuk om te doen, ze kan ook geen maaltijd of snack eten zonder dit te oefenen....maar dode mensen.... dan maar liever plantjes ontleden en zo..)
Dus ze was in de wolken, de eerste gedrochten staan al in potjes, dus nu maar hopen dat ik straks mijn kind niet half afgekloven terugvind op haar kamer.. (Krijg ineens visioenen over megagrote vleesetende planten zoals die in supermario of zo, haha! Poison Ivy move over!
Nou ja, als die planten ook muggen eten weet ik waar ik komende zomer slaap! Ha!

Kortom, erg gezellig weer geweest.

Ook het rondbreien gaat lekker, Bel haar sjaal is af, ben nu bezig met een grijs rokje voor Julia. Ik maak een foto als hij af is.
Helaas zijn mijn ouders ook weer huiswaarts. Wat vliegt de tijd toch als je het leuk hebt! Ook mams heeft leren breien met de rondbreinaald. Echt leuk hoor, weer een nieuwe uitdaging te hebben. (echt trots als het lukt, en dat zijn we op ons zelf, toch mam?)
En ik moet zeggen, zo ontspannen gaat dat continentaal breien, ik heb geen centje pijn van mijn schouder!
Het is wel nog even oefenen met de ring sluiten en zorgen dat de steken niet gedraaid zitten en zo, maar oefening baart kunst.
Oh ja, we hebben als doel gesteld dat we sokken willen breien! Dapper niet?

ps Annabel haar vestje heb ik maar afgeschreven, de kinderen hadden de pennen uit mijn werk getrokken op een of andere manier, dus een goed excuus om er echt mee te stoppen.... toch....?

psps de kinderen hebben nog veel meer gekregen hoor, dan beschreven! Zo pedagogisch verantwoord ben ik helaas niet. Ieder jaar is het weer meer dan ik me voorneem haha!