dinsdag 22 november 2011

Nieuw project

We hebben hier in het noorden al dagen mist. Dikke, sliertige, alles vochtig makende mist. Je bril beslaat, de haren krullen op. (niet bij mij, dat is zo stijl, maar bij de meiden zie je de pluizige krul erin trekken als ze even buiten zijn.) Dit is niet handig als je veel op weg bent en zo, maar het draagt wel bij bij dat heerlijke winterse, verwachtingsvolle gevoel van de komende feestdagen.
Aangezien ik het vestje van Bel echt niet zie zitten, ben ik aan een nieuw project begonnen. Een lekkere deken/sprei van al mijn restjes wol. (en geloof me, dat is heel wat!) Gelukkig heb ik veel dezelfde soort restjes, dus dat zal een mooi effect geven. Vrolijke kleurtjes, in roze, paars, blauw, groen, geel en wit. Heerlijk toch?
En ik concludeer nogmaals, eenmaal begonnen gisteravond, dat ik absoluut enorm totaal echt hou van het maken van vierkantjes. (granny squares). Kleine dit keer, met een ronde binnenkant, in effen kleuren, maar heel veel moeten het er worden, dus dat is toch wat rustiger denk ik.
Granny sqaures zijn zo'n heerlijk klein dingetje waarvan je er even tussendoor zo snel 1 (of meer) maakt. Echt enorm motiverend. Was gisteren even wat aan het proberen, en had er meteen 10 af. (Mag ook wel, want ze zijn ongeveer 8x8 cm dus ik heb er veel nodig!).
We gaan lekker door, hebben we wat te doen.