dinsdag 4 oktober 2011

Karma heet dat geloof ik.....

Soms word je toch genadeloos afgestraft omdat je niet de waarheid hebt gesproken (of verzwegen.) Ik laat al bijna 17 jaar manlief alle stukke fietsbanden plakken. (hé, hij strijkt geen overhemden of zal uit zichzelf nooit een wc of badkamer poetsen, ik plak geen banden en poets geen auto's!)
Nu had Nora een lekke band, heeft de hele week gelopen, maar Sander was erg druk met studie/cursus en de hele week (incl. zaterdag) dus weg. Dus uit arre moede zogezegd heb ik zaterdag Noor haar band maar zelf geplakt. Bijna 17 jaar zorgvuldig opgebouwde onhandige, afhankelijkheid van mijn grote stoere man gekweekt, heb ik dat zelf teniet gedaan hiermee.
Ik heb hem nooit verteld dat ik vroeger, laat ik 10-11 jaar geweest zijn, 3 keer in 1 week een lekke band had. Mijn vader plakte geduldig en met liefde mijn fietsband, tot 2 keer toe. De 3e keer liet hij me meekijken (en onnozel als ik was deed ik dit vol interesse). Hierna zei hij; nu weet je zelf hoe het moet, want ik doe het niet meer. Hierna heb ik dit dus altijd zelf gedaan, tot ik Sander leerde kennen. (tja, een man wil dit zelf, dan voelen ze zich nuttig en gewaardeerd toch?)
Nu zal ik er dus niet meer mee wegkomen dat ik dat echt niet kan.....
En nog sterker, ik word dus genadeloos afgestraft voor mijn verzwegen/verdoezelde emancipatie, want verdikkie, ik heb zelf een lekke band nu, dus zal vanmiddag weer aan de gang mogen....
Karma heet dat......
Heb hier al laten vallen dat ik een knap bandenplaksetje wil voor mijn verjaardag.