dinsdag 30 augustus 2011

Hoes dit nou mogelijk?

Soms vraag je je af waar spullen ineens vandaan komen; Mijn lieve Sander heeft zondagavond het bed verschoond. Goh, das lief toch? Vroeg het alleen even af te halen maar toen ik bovenkwam had hij het ook al weer opgemaakt; zo is hij dan ook wel weer he!
Gisterochtend maakte ik ons bed op (sloeg het eigenlijk gewoon open, maar klinkt minder actief.) En ja hoor, ik dacht, hij heeft de hoes ondersteboven opgemaakt. (we hebben een cremekleurig overtrek, met in de stof een soort bloemmotiefje, maar dus wel in dezelfde kleur.) De hoes was niet ondersteboven. Nog eens kijken, maar mijn vermoeden van een binnenstebuiten gedraaid overtrek werd ook niet bevestigd!
Deze hoes is volledig cremekleurig, zonder bloemmotiefje of wat dan ook. En het bloemmotiefje ligt dus ook nog keurig in de kast!
Dus ik vraag aan mijn moeder (man was al naar werk) of zij deze overtrek kent, en of hij bij haar vandaan komt of zo (misschien een keer gegeven?). Ook zij kende hem niet en verklaarde mij enigzins seniel dat ik mijn eigen hoezen niet ken.
Dit houdt je dan toch wel een paar uur bezig he, want werkelijk, ik ken deze overtrek echt niet! Dus toen Sander gisteravond thuis kwam vroeg ik hem naar het dekbedovertrek, waarop hij dus antwoordt dat hij deze hoes nog nooit heeft gezien, dacht dat hij ons cremekleurige bloemmotiefje had (heeft de hoes meerdere keren opnieuw over het dekbed gedaan, dacht dus dat hij deze binnenstebuiten had etc.) en dus ook volledig niet weet waar deze hoes vandaan komt!
Kijk, en dit mysterie houdt mij dus nu al 2 dagen bezig;
hoe is het mogeljik dat ik ineens een dekbedovertrek in de kast heb, waarvan niemand weet waar hij vandaan komt? en die niemand herkent? Ik snap er niets van. (en man dus ook niet, is dit collectieve seniliteit of heerst er een of ander virus in huize Meester?)
Dus, lieve dierbaren om mij heen, die dit lezen, indien 1 van u een effen, cremekleurige dekbedovertrek mist, is deze af te halen bij ons!