vrijdag 1 april 2011

tas van Zpagetti

ik wilde erg graag uitproberen hoe het haken met Zpagetti ging. Dus een proefpakket gescoord met haaknaald 12, en 2 grote bollen Zpagetti. Ik moet zeggen dat het inderdaad erg verslavend werkt, voordat je het weet heb je 5 cm gehaakt. (ong. 2 toeren, haha!)  dus dat ging lekker snel. Met ongeveer een uur, anderhalf uur was deze tas af, die vanmorgen al gretig in gebruik is genomen door Annabel! Nora wil er ook graag 1, dus voorlopig kan ik nog even door!
(Lang leve 3 dochters die dol zijn op alles wat mama maakt!)

Helaas was toen de Zpagetti op, en had ik gisteravond verder niets meer om handen. Ik moet zeggen dat dat toch niet voegt, de handjes moeten wapperen, we moeten ons nuttig maken. (ik lijk steeds meer op mijn moeder, kan steeds minder stilzitten, haha, wie had dit een paar jaar terug gedacht?)
Toen bedacht ik me dat ik nog heel veel bollen dikke wol over heb, wachtend op een nuttig doel. (buiten mijn idiote koopverslaving van opbergdoosjes heb ik dit ook met bollen wol en katoen; als het ergens in de aanbieding is kan ik het vast wel ergens voor gebruiken....... totdat er op zolder 3 grote boodschappentassen vol staan..... oeps?)
Dus ja hoor, een leuk kleurtje opgezocht, met drie draden en haaknaald 12 maak ik mijn eigen 'Zpagetti'.
Dit wordt een opbergmand/tas voor mijn bolletjes katoen. Kunnen ze handig en overzichtelijk er rechtop in gezet worden. (of zo....)
Ach ja, zo blijven we lekker bezig toch? En ik werk mijn resten wol op, zodat ik weer ruimte heb om nieuw te kopen haha!